Mensen aannemen voor lead generatie?

Een lead is een potentiele klant, eigenlijk een klant die in zekere zin al interesse heeft getoond in het product of dienst. Dit kan zijn door het aanvragen van een brochure, het klikken op linkjes in de nieuwsbrief, een telefoontje etc. Deze leads kunnen goud waard zijn voor een bedrijf. Lead generatie is dus een must. Moet je hier mensen voor aannemen of kan je dit beter uitbesteden?

Niet alleen lead generatie is voldoende

Met alleen met lead generatie komen de klanten niet daadwerkelijk jouw product of dienst afnemen. Er moet meer gebeuren alvorens dat zal gebeuren. De klanten merken namelijk niet dat zij bij jou op de radar zijn gekomen. Zij moeten eigenlijk nog een keer benaderd worden met een call to action. Dit om de leads, oftewel potentiele klanten, binnen te hengelen.

Welke kanalen moeten worden ingezet

Er zijn verschillende kanalen mogelijk op de leads om te zetten naar klant. Welk kanaal het meest effectief is, is afhankelijk van de kanaal waar de leads en dus eigenlijk jouw doelgroep zich bevindt. Social media is momenteel sterk groeiende onder de jongeren, waar de mail door bijna alle doelgroepen wordt ingezet en de krant nog steeds actief is onder de oudere generaties.

Vereiste expertise

Zoals bovenstaand al lichtelijk kenbaar is gemaakt, is het genereren en het bereiken van de leads een kunst op zich. Het vereist veel expertise en ervaring om dit op de juiste manier aan te pakken. Om de titel van deze blog te beantwoorden is het noodzakelijk om de omvang van je bedrijf in te schatten en de huidige expertise. Lead generatie is complex en vergt veel aandacht. Wanneer iemand hiervoor wordt aangenomen moet deze al over de kennis beschikken. Wanneer het uitbesteed wordt, weet je zeker dat de kennis aanwezig is en dat dit wellicht zal resulteren in een toename van klanten. Het voordeel van iemand aannemen is dat het allemaal binnenshuis blijft.

Leave a Comment

Your email address will not be published.